torsdag 31 oktober 2013

Dygn 57

alltså 8 veckor har redan gått. Kan inte fatta det att idag skulle två av mina bebisar flytta.
Är alltid blandade känslor Glad för deras nya fina hem sorgsen över att nu är det över de är inte "mina "små längre. 
Men hade jag inte känt något så hade jag inte enligt mig vart en bra uppfödare.
Jag lägger ner så otroligt mycket i kullen.
Gör det av kärlek till de små liven och för att ge dem en så bra start det någonsin går.
Hade jag inte gjort det så hade det inte varit jag.
Så här såg det ut när jag kom hem från jobbet, men var är Bruno?
Han hade somnat med huvudet på vattenskålen

Busan Fanny



Busen Truls

Lilla Lilla

Tror Lowa anade att något var på gång.
Hon ville vara med dem hela tiden.
Busade järnet med dem idag
Gäller att kela extra mycket med brossan idag.

några ord på vägen 

Fidelie är nog den som kommer att sakna sin vapendragare i bus massor


Tanken var att ta ett fint gruppfoto i denna lådan.
så här såg och lät det
tiden gick ju såklart alldeles för fort idag.
Vi hade en alldeles egen speciell mysstund.
Väldigt viktig för mig.

8 veckor och så fin
hejdå älskade fåtölj.

För nu har min nya matte och husse kommit.
Går inte att ta fel på kärleken hos alla.

Jag blir ju så bortskämd fick en massa godsaker som ska njutas rejält av.
Tusen Tack!.

Har redan fått rapport om att allt gått bra. Fanny har ätit sovit,kissat och utforskat både inne och ute




Lowa följde Fanny till grinden när hon åkte och tittade långt efter bilen.
När den var utom synhåll då gick hon in och tog sig an resten av gänget.
Verkade inte bry sig speciellt.

Det gick en stund och jag fick min speciella stund med Truls.



När den var över så var det fullfart med Fidelie och gänget.
De kom på en ny lek jaga varandra runt köksön. Fidelie först såklart.
När hon märkte att de inte hängde med då vände hon håll.
Det skulle filmats om inte kameran legat på laddning.
Sen knackade det lite nätt på dörren och då kom de som Truls väntat på.
Hans nya matte och husse.
puss på dig min nya matte.
sover gott i Sandras famn när man ska åka.
Truls kommer ju att flytta hem till moster Freija. Lowas helssyster.

Jag har fått rapport från Truls också
Moster Freijsan ger lille Truls en välkommen hem puss.
Tittar till honom om han piper till. Tagit över mamma rollen efter Lowa tror jag.

som jag sa innan jag blir så bortskämd!
Titta vad jag fick värsta CoolaCox biabädden!!!!
Absolut coolaste färgen!!!!
Tusen TACK!!!

Lowa följde även Truls till grinden och tittade efter bilen när han åkte.
Sen uträttade hon sina behov och gick in och la sig.
Lilla och Bruno är ovanligt tysta ikväll.
Ligger tillsammans och undrar nog vad sjutton som hänt.

Tack snälla underbara fina valpköpare för allt.
Känns så tryggt och varmt i mitt hjärta att just ni ville bli Fanny och Truls mattar och hussar.
Varmt lycka till med dem!

Som tur är får jag njuta av Bruno och Lilla lite till!!

4 kommentarer:

  1. Tack för vi fått äran att köpa ännu en valp av dig. Lika noga som du är med köpare är vi med uppfödare. Efter att fått en sådan underbart fantastisk hund Freija för 4.5år sedan fanns det inte någon tvekan om vem vi skulle köpa av nu denna gång. Vi är så glada!!!
    Freija tog emot Truls så fint. Nosade nyfiket på varandra båda med glatt viftande svansar. Kärlek till dig Carina!

    SvaraRadera
  2. Jag kan nästan känna de där små svarta tassarna du får mot kinden mot min ;) Helmys!!
    De får det bra de där!

    SvaraRadera
  3. Som jag sagt innan så har du som vanligt lyckats superbra med hem till de alla. De kommer få ett fantastiskt liv allihop, och valpköparna behöver aldrig känna sig oroliga med en uppfödare som du :-) Njut den sista tiden!
    Kram Sanna och Sheila

    SvaraRadera
  4. All lycka till de små fina och deras familjer <3 Välkommen in i Coola Cox-familjen önskar morbror Valle med fam <3

    SvaraRadera