måndag 14 oktober 2013

Dygn 38

Skyll inte på oss i ABBA gänget för vi sa till babymatte flera gånger igår 
TA KORT ,BLOGGA
för har man huvudrollerna i en dokusåpa kan man ju inte hoppa över en dag sådär bara.
Men tror ni hon lyssnade?
Nix hon dillade bara om en massa andra måsten.
Trista hon alltså!
Men idag då plockade hon fram kameran igen.
I morse tyckte hon vi var så söta när vi somnat efter maten.
 Måste ju sova så vi orkar busa eller hur.
Vi har ju faktiskt bästa buskompisen som smiter in till oss så fort matte vänder ryggen till
Hon är faktiskt väldigt snäll och vi kan göra vad vi vill med henne....nästan.
Men babymatte är en tråkboll och tar ute henne med jämna mellanrum. Påstår att vi är bäbisar
som behöver sova och inte busa för mycket. TSS säger vi bara.

Tro inte bara det är Fidelie som hälsar på oss. Morsan är inne och tvättar oss alldeles för ofta.
Men hon är inte lika glad att bjuda på mat längre. Vi får en sutt då och då.
Istället är det hon som vill åt vår mat.
Hon brukar få resterna och slicka fatet. 
ikväll fick Lilla värsta tokrycket eller gillade hon inte att Fanny låg i korgen.
För hon gjorde minsann allt för att bita i sönder den eller välta den.
Men inte fick hon bort Fanny inte.
Vi killar är så mycket lugnare.
Jag Truls till exempel tycker om att krypa in och lägga mig i "mysen" 
med min låtsas kompis. Han varken bits eller busar utan ligger bara stilla och är mjuk och skön att krypa in till.

Jag Bruno över med diskborsten ifall min nya matte vill ha hjälp med disken när jag flyttar hem till dem.

Imorgon säger babymatten att det kanske inte heller blir någon blogg.
Hon ska jobba lääääänge sen ska någon gå på herrbesök.

2 kommentarer:

  1. Men så jobbigt ni har det småpryttlar!
    Babymatte som inte verkar fatta mycket och en morsa som bara tvättar och inte bjuder på gottis. Stackars STACKARS er!
    Men jag vill nästan säga stackars Fidelie också, för det är attans vilka anfall ni tar till :) Hon får väl skylla sig själv om hon hoppar in förstås...
    SV
    Skrattade högt åt Teddys matretning :D Tror havanais Åke skulle kunna tänka sig liknande :) (Om de herrarna åt vill säga... De är lite småkräsna liksom...)

    SvaraRadera
  2. Du kan vara lugn Bruno, vi har diskmaskin!

    SvaraRadera