torsdag 24 oktober 2013

7 veckor

Och varför nu bryta en vana? Inga bilder eller vikter blir på lördag LOVAR.
Här har det hänt grejor må ni tro.
Bruno har varit hos veterinären för jag upptäckte ett sår på hans läpp.
Tuffa tag mellan syskonen ibland
Absolut inget allvarligt eller farligt han fick 3 skönhetsstygn.
Det som han väl tycker är tråkigast är tratten men tro inte att den hindrar honom i hans bus.
Han får däremot inte sova tillsammans med sina syskon så jag har flyttat ner i valprummet igen så han sover hos mig i sängen. Vill ju inte att han ska känna sig ensam.
Idag när jag var i väg med Thea till veterinären fick han följa med så de kunde ta en titt.
Var knappt jag fick med honom hem. De ville behålla honom helt för sig själva.
Fick otroligt mycket beröm för honom och tror veterinären sa minst tre gånger vilket psyke på den hunden.
Han låg lugnt och stilla på bordet när hon kikade på hans sår. Var nyfiken och ville hälsa på alla.
Inte nervös eller pipig. En liten nalle.

Det var mycket om Bruno de andra då. Gissa???
Ett gäng huliganer fniss.
Ikväll när vi kom hem efter att varit och handlat så var där bajs på golvet i allrummet.
Konstigt tänkte jag ser ut som valpbajs men de är ju i hagen.
Eller hur?
tre utbrytare som levde loppan för fullt. Tur man har valpsäkrat. Bara Bruno som var ledsen som inte kom ut. Jag har delat av så Bruno är i samma hage men en egen del så igen fastnar i stygnen.
Nyaste leken är att bita varann i svansen och inte bita lätt. Riktiga "grabbatag".
Mickan har döpt om Truls till monstret ;) Äter allt biter allt,gräver i allt.
Freija du får nåt att "bita"i ;)
En annan nyhet är att de numera får en egen skål att äta in mat ur.
Det tyckte de var en mycket märkligt sak men vande sig snabbt.
Imorgon då ska minsann valparna får jobba.
De ska få följa med mig till jobbet.
Jag jobbar med aktivering och stimulering på ett äldreboende och de boende har frågat massor av gånger när de kommer ner.
Så imorgon är det dags. Jag lovar där är mycket plats att sträcka ut benen på.
Lite dåliga bilder från idag. 

Bus med mamsen . Vet inte vem som har roligast.


 En dålig bild men trots det tycker jag sen säger mycket;)
Såklart Fidelie lär ut vad hon kan.


Viskar bus i Truls öra.
Killar Lilla på magen.

 Lowa stod och höll på att tvätta Fanny men såklart tittade hon upp när jag fotade.
märkte också idag att Lowa städar upp deras kiss på golvet.
Det trodde jag hon slutat med för länge sedan.
Duktiga mamsen.


Tyvärr fastnade inte Fanny på någon ens halvbra. Hon har ju kryp i benen och är inte stilla många sekunder. Förutom när hon sitter och myser. Söta tjejen.

3 kommentarer:

  1. Nej nej nej...inte ett monster till 😂😂😂😂😂

    SvaraRadera
  2. Men lille Bruno-plutten då!
    Skönt att få sova med matten ;) (Och du, de andra är säkert suuuuuperavis! :D )
    Älskar att läsa den beskrivningen av en viss svart herre... ;)

    SvaraRadera
  3. Lilla Bruno stackarn. Tyckte så synd om honom när jag läste att alla andra varit på "äventyr" utanför valplådan medan Bruno var fast. Men så går det när man har för tuffa lekar ;-) Godingar är de allihopa!

    Jag är sååå tacksam över att du tipsade mig om Chap, det ska du veta <3

    SvaraRadera