onsdag 25 september 2013

Dygn 20

Fy sjutton tror jag de tyckte om dagens smakprov.
Första gången man får något annan i munnen förutom mamma mat så är det äckligt avmaskningsmedel


nej tvi


de kan du behålla själv

äckligt
urk säger jag bara.

Men babymatte är envis och nu är alla maskade för denna gången.
Ännu har jag inte i någon kull haft en valp som haft mask.
Att så små valpar kan få mask är att de kan bli smittade via tiken som kan har maskparasiter/ägg inkapslade i bla levern utan att själv har utvecklade maskar och dessa ägg tar inte maskmedel När tiken blir dräktig vaknar de till liv och förs över via placentan och sen från bröstkörtlarna.
Men som jag skrev ännu har ingen valp från mig haft mask vilket så klart är det mest vanliga men skönt att slippa.
Lowa har också blivit maskad idag men hon fick sitt medel i en skinkskiva så för henne var det bara godis=)
Idag ville Lowa för första gången följa med på morgonrundan. Såklart fick hon det.
Tror hon tyckte det var riktigt skönt. Men i kväll så ville hon inte och jag låter henne bestämma.
 
par bild på killarna
och tjejerna

 


1 kommentar:

  1. Sheila är inte heller något "fan" av avmaskningsmedel :-) men köttbulle hjälper i alla lägen. Så fina de är, jag dör söthetsdöden ;-)

    SvaraRadera