torsdag 5 september 2013

ÄNTLIGEN HÄR!!!!

Efter några evighetslånga dagar för både mig och Lowa kom de äntligen.
Lowa har ju varit orolig och haft förvärkar ett par dagar men imorse då märkte jag att det var på allvar.
Såklart väljer hon en dag då jag är ensam hemma utan bil och Gunilla jobbar heldag.
Övriga gänget skötte sig exemplarisk och vi hade lugnt och mysigt under tiden vi väntade
Det var många kiss och bajs turer ut i trädgården
mat och dricka ville hon inte ha.


 kl 12,33 gick vattnet.
Sen blev det att vänta igen.Lowa hade krystvärkar men jag tyckte det gick trögt ,men så har jag ju dåligt tålamod också.
Valpen tittade ut med stjärten först och då hade hinnorna gått och då blir det ju lite brått att få ut så det blev en liten språngmasch för oss runt poolen innan jag fick ut den.
kl 13,56 tittade en i normala fall stor kille på 363g ut.
Vackert svart tyvärr en dålig bild
Hej min vackre prins.
Välkommen till världen.

Han var lite medtagen men piggade snabbt  på sig och började dia.
Det tog inte lång stund innan Lowa visade tecken på att det var dags för nästa.

Kl 14,23 tittade en fin liver/tan tik ut med den imponerande vikten 395 g
Även hon med rumpan först men med hel hinna. Även där fick jag hjälpa till lite.

Lowa brukar ta god tid på sig när hon valpar men idag gick det undan.
Valp 3 kom 15,01 och vägde 409 g!!
En så fin liver roan tik
Även denna med rumpan först och det var trångt när hon skulle ut med huvudet.
Men Lowa och jag hjälptes åt och även hon föddes med hel hinna .
Så var de då tre
 Men jag kände fler.
Fixade lite pigga på dricka till Lowa som hon åt med god aptit.
Sonen kom hem med sallad och pepsi till mig sen var vi redo för nästa.
15,59 bestämde sig nummer 4 att komma.
en STOR hane på 439 g liver färgad.
Har aldrig hört om en så stor cockervalp någon gång.
Han kom med huvudet först i hel hinna och även han var det trång för av förklarliga skäl.
Är glad att huvudet kom först på honom.
Strax efter han var född kom Gunilla som inte blev glad på Lowa.
Här hade hon skyndat sig hem från jobbet i tron att Lowa skulle ta god tid på sig och att hon skulle få vara med om i allfall en födsel men se blåst blev hon=)



 Denna  gången var det min och Lowas grej.
Lowa var/ är jätteduktig under hela tiden.
nu lämnar hon inte valplådan utan tar hand om dem på bästa sätt.
Klart är hon trött men man ser stoltheten lysa i hennes ögon
Glad och stolt är jag över Lowa och Teos fina valpar.
Kul med olika färg på alla och att det är tre bruna varianter.
Temat på kullen är såklart bestämt men vilket avslöja jag imorgon.
kram på er alla!!



7 kommentarer:

  1. Sååå fina!!! Duktiga duktiga Lowa!!! (O du oxå såklart ) grattis och kramar i massor...moster Freijsan stolt ;)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!
    Och kram tillbaka!
    Så alldeles utmärkt att få en valpblogg igång här just när Kylles blir 8v :)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara valpar! Grattis till er alla 5. Är liver/tan-tiken bokad?

    SvaraRadera
  4. Åååå så ljuvliga <3 Grattis!!!!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat av både Matte och Lowa!
    Vad trevligt med 4 olika variationer på färg. Ser nu fram emot roliga uppdateringar och härliga valpbilder framöver (du har skämt bort oss tidigare med sådant nämligen).
    Grattis!!!!

    SvaraRadera
  6. Grattis till de härliga runda goa valparna och vilken mysig palett av färger det blev.

    Annelie o Co

    SvaraRadera
  7. UNDERBARA är de allihop.....kommer om några veckor och kelar med dem, var så säker på det.
    KRAM!!

    SvaraRadera