måndag 16 september 2013

11 dygn

Allt är så lugnt och harmoniskt i valplådan.
 
 
Nu vågar jag snart sova med lampan släkt på natten.
Alla äter på bra och ökar i vikt. Lowa håller rent och fint i lådan.
Ännu är det ingen mer än Jollie som öppnat ögonen.
Här kommer ännu ett bevis på att Jollies framåt anda:
som ni ser envis och ger sig inte. Brås nog en hel del på Lowa.
 
Mycket mys är det
Ser så gott ut när de kryper in tätt till varandra.
Inte konstigt att man kan sitta hur länge som helst och bara njuta.

Visst är hon fin?
Börjat mörkna mer runt nosen
Dagens Bruno.
Denna tjocka goa lilla Björn
Älskar Stellas färg och tan .
En av mina absoluta favoritfärger.
Valparna har ju varken kunnat höra eller se under de första dagarna men känsel de har de.
Man märker hur de njuter när man klappar dem eller kliar dem då sprattlar benen så sött.
Är så glad att Lowa gärna vill ha mig med även om jag inte vill störa för mycket men för Lowa är det helt ok.
Idag har jag till och med fått Lowa med ut på en liten promenad. Var nog en av de snabbaste rundorna runt kvarteret men tror hon behövde lite miljöombyte.
Numera går hon ut och in i valprummet som hon vill. De andra hundarna är nyfikna med respekterar Lowa.  Fantastiskt egentligen att de förstår bara lille Fidelie som springer in ibland , Lowa muttrar lite och släpper inte fram henne till lådan men annars bryr hon sig inte.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar