fredag 6 september 2013

Dag 1. A Tribute to

ABBA!
Jag forsätter att hylla mina idoler och går bakåt i tiden.
Lowa stamtavlenamn är Orion därav hyllar vi stjärnorna.

Så jag presenterar stolt 
A Tribute to ABBA kullen

Svart hane : Rock Me arbetsnamnet kommer att vara Truls
Liver Tan tik: Honey honey arbetsnamn Stella
Liver roan tik: Dancing Queen arbetnamn Jollie
Brun hane : Kisses of fire arbetsnamn Bruno
Det får bli en gemensam bild på dem vill inte störa i lådan för mycket.
Alla mår bra äter och sover som man ska.
Den enda som jag tycker tappat för mycket i vikt är Jollie och hönsmamman Carina dvs jag gav henne lite tillägg som hon åt med god aptit. hon är en liten smackare och tror inte hon får i sig så mycket. Annars är det bara Truls som tappat ett par gram de övriga ökat. Deet är ju fullt normalt att de tappar lite till en början men som sagt hönsmamma´. Det är full rulle på den lilla mycket Lowa i henne som nyfödd. Ska bli spännande att se hur hon och de övriga utvecklas
Lowa har ingen feber äter med god aptit och man får dra henne ut i koppel.
Jag kryper gärna ner bredvid henne i lådan och bara ligger bredvid och myser.

För er som inte vet så har jag valplådan i sovrummet precis bredvid min säg och somnar till ljudet av diande valpar ...underbart.
Uffe har flyttat till soffan med övriga hundar under de första veckorna.

3 kommentarer:

  1. Underbart! Grattis till godingarna =)
    Kramar från Cockerbloggen

    SvaraRadera
  2. Bruno är ju min favorit som du nog kan gissa! �� Längtar till den dagen kommer som en brun valp blir min! Men fram till dess njuter jag av dina valp-blogg! Tack för att du låter oss följa dessa små sötnosar!
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Som vanligt reagerar jag liksom: JA! Vi har fått valpar!!
    Ja i bloggvärlden då :) Alltid lika kul att följa.
    (Fast nu har jag datorproblem IGEN så jag får lite svårt se bilder och läsa... Är såååå lycklig.)
    Lycka till med dem! Och vilka otroligt bra namn :) (Har tanke köpa skivspelare bara för att kunna lyssna på de gamla skivorna :D )

    SvaraRadera