söndag 25 augusti 2013

+ 7 veckor dygn 53

Bröstkorg 62 cm
midja 62 cm
vikt 14,3 kg

Nu är det inte långt kvar. Från dygn 57 kan valparna födas och överleva. Jag hoppas att hon väntar tidigare har hon fått på dygn 62 så det är det jag siktar in mig på.
Lowa är nu hemma hos mig igen och det känns skönt att ha flocken samlad.
Lowa blev å glad när jag kom in och hämtade henne. Tror hon visste varför =)
Hon är gärna nära mamma Tindra.
Kanske lite sista minuten tips trots att det är tredje gången gillt för Lowa:)

Hon är fullkomligt mattokig. Svårt att låta bli att ticka till henne något extra när hon ger en denna blicken:
eller
Magen är stor och rund. Känner små små sparkar i den.
Så nyfiken jag är på vad som finns i den. Första gången på Lowa jag inte gjort ultraljud.
Promenader vill hon ut på orkar inte så långt men vi tar istället många korta.
Det trycker på om natten för det är många gånger hon vill ut och kissa.
Gärna lite nattmat också ..... om hon fått-
Hon har ljusa rikliga flytningar vilket är precis som det ska,
Längtar!!!!!!!!!!

3 kommentarer: